Utusan Online Headline Animator

Rabu, 29 April 2009

JAWAPAN BALAS YANG DITERIMA OLEH YB AYER HITAM KEDAH

Bersama ini saya memetik ulasan jawapan yang saya terima dari YB Ayer Hitam Kedah mengenai Derma untuk Calun Hindu Bukit Selambau. (maaf kerana terlewat baca ulasan yang telah diberi kerana masalah teknikal komputer)

Tuan/puan renung dan nilai sendiri seorang yang menggelarkan dirinya ustaz ini. Saya sebagai penghuni DUN Ayer Hitam sangat malu dengan ulasan yang bodoh ini sehingga sanggup merendahkan tahap Islam terlalu rendah demi politik peribadinya sanggup menghalalkan apa yang tidak patut dihalalkan. Bagi saya berak dan kentut adalah adalah sama saja. sama-sama batal air sembahyang. (renungkanlah)

Bertaubatlah Wahai YB Ayer Hitam Kedah dengan taubat nasuha dengan kenyataan ini sebelum terlambat.

Jawapan balas kepada Alam
Islam menyeru umatnya agar menghulurkan derma. Derma yang diberikan untuk menegakkan Amar Makruf Nahi Mungkar adalah sebahagian daripada Amal Islami. Derma walaupun ikhlas tetapi digunakan untuk tujuan Amar Mungkar Nahi Makruf adalah lagha' dan tidak mendapat ganjaran pahala di sisi Allah bahkan mendapat dosa.

PAS menyokong calon N25 S.Manikumar daripada PKR kerana PKR telah 'bertahalluf siyasi' dengan PAS dan berada dalam gabungan PR. maknanya PKR bersetuju mengadakan persefahaman dengan PAS untuk melaksanakan Islam dalam konteks kepentingan masyarakat majmuk di samping menegakkan keadilan kepada semua kaum kerana bagi PAS, kaum tidak penting dan bukan menjadi dasar perjuangan PAS sebaliknya Islam dan seluruh aspek berkaitan dengan Islam yang menjadi dasar perjuangan PAS.

Oleh itu, derma yang dihulurkan kepada petugas-petugas PAS dalam PRK N25 ini adalah sebahagian daripada Amal Islami dan dibalas dengan pahala. Sila rujuk surah As-Saff : 'Wahai orang-orang yang beriman, mahukah kamu aku tunjukkan kepada kamu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu daripada azab api neraka. Iaitu kamu beriman dengan Allah dan Rasulnya serta kamu berjihad fi sabilillah dengan harta benda kamu dan jiwa raga kamu. Itu lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui'

Posted by Ustaz Abd Ghani Ahmad at 10:52 AM 0 comments

1 ulasan:

  1. Macam mana pulak org UMNO yg bermati2an sokong calon MIC dan kutip derma, bg bantuan kewangan untuk proses kempen dsbg.., beliau juga seorang India yg bukan Islam.. bolehkah ia dikira perjuangan untuk menegakkan agama dan bangsa sebagaimana yang tertanam dlm jiwa sdra Alam.. what say you mate?

    BalasPadam