Utusan Online Headline Animator

Ahad, 12 Julai 2009

ADAKAH PERKARA BEGINI AKAN TERJADI SEKIRANYA BANGSA YANG DIANGKUT OLEH PENJAJAH MEMERENTAH MALAYSIA?

Sejak kebelakangan ini, bangsa yang diangkut oleh penjajah telah memunjukan kesombongan mereka terhadap bangsa melayu yang memberi mereka tumpang di negara ini. disini kita lihat keyataan pemimpin bangsa yang diangkut ini. mereka sengaja menguji bangsa melayu dengan meluahkan perkataan-perkataan yang menaikan kemarahan bangsa melayu. meraka ini melihat sejauh mana tindakan yang akan diambil oleh bangsa melayu. Meraka juga tahu, bangsa melayu sekarang tidak berani untuk mengambil tindakan terhadap mereka kerana bangsa melayu sekarang diambang perpecahan. Rujuk kenyataan sombong pemimpin-pemimpin bangsa yang diangkut ini.

Rabu lepas, Manoharan berkata beliau tidak akan memakai songkok pada upacara rasmi kerana beliau tidak diberikan status Bumiputera dan mahukan kaum bukan Melayu menikmati taraf yang sama dan tidak dipinggirkan sebagaimana konsep 1Malaysia.

Berkaitan dengan kenyatan di atas YB Dr. Khir Toyo, menyuruh Monoharan tegok kembali sejarah dan perlembagaan. Saya ingin tegaskan bahawa bangsa yang diangkut ini tidak akan menoleh untuk membaca sejarah selagi cita-cita mereka tercapai untuk menghapuskan bangsa melayu seperti mana yang dilakukan oleh kerajaan singapura.

Buang masa sahaja untuk mengajatr bangsa yang diangkut ini yang tidak tahu untuk bersyukur keatas nikmat yang mereka perolehi.

Hari ini merut kenyataan beberapa akhbar, apa yang berlaku di negeri cina.
URUMQI 10 Julai - Penduduk Islam di Urumqi tidak dibenarkan menunaikan solat Jumaat hari ini apabila pihak berkuasa China mengarahkan masjid- masjid di ibu kota Xinjiang ini ditutup.

ETNIK Uighur berdiri di pintu masuk sebuah masjid di bandar Urumqi, di wilayah Xinjiang setelah mereka diberitahu kerajaan China tidak membenarkan sembahyang Jumaat diadakan semalam. - REUTERS


ADAKAH PERKARA SEDEMIKIAN AKAN BERLAKU DI NEGARA INI SEKIRAYA BANGSA YANG DIANGKUT OLEH PENJAJAH MEMERENTAH MALAYSIA.?????

3 ulasan:

  1. Aku rasa Kerajaan jangan terlampau bertolak ansur. Tuntutan Hindu Manoharan sudah kira keterlaluan. Takut nak sangat ke nak perosok Hindu tu masuk ISA sekali lagi?

    Buat apa ada ISA kalau tak digunakan. Lagi pun golongan inilah yang selalu bangkang penggunaan ISA.

    BalasPadam
  2. Jenis ni kalau silap-silap haribulan, kalau Melayu hilang sabar teruk dikerjakan..Berpada-padalah nak cari publisiti. Nampaknya sengaja nak cabar bangsa Melayu nie..

    BalasPadam
  3. ASKUM. PG LIHAT DI ATAS SEKALI BLOG ANDA MASIH ADA PERKATAAN / IKON FLAG BLOG. SILA BUANGKAN KERENA JIKA SESIAPA MENEKANNYA MAKA GOOGLE AKAN DELETENYA SECARA OTOMATIK. BUANG SEGERA. PERGI KE BLOG PG DAN TULIS FLAG BLOG DI RUANGAN SEARH DAN IKUTI LANGKAHNYA. SEGERAKAN.

    BalasPadam