Utusan Online Headline Animator

Ahad, 5 Julai 2009

TIDUR LAIN BANTAL, MIMPI TETAP SAMA



KUALA LUMPUR, 5 Julai (Bernama) -- Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon tidak mahu bergaduh dengan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mengenai isu Kampung Buah Pala supaya tidak dipersalahkan kelak apabila masalah itu gagal diselesaikan.Koh, yang juga bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, berkata sudah menjadi kebiasaan kerajaan negeri sekarang untuk menyalahkan kerajaan terdahulu apabila gagal menyelesaikan sesuatu masalah melibatkan rakyat."Saya tidak mahu bergaduh dengan dia (Lim) sebab saya mahu dia tumpukan perhatian dan tenaga untuk selesaikan masalah-masalah di Pulau Pinang sebagai Ketua Menteri. - Laporan Bernama.

Jelas, mereka tidur lain bantal, tetapi mereka tetap mimpi yang sama.

Inilah kisah, bangsa yang diangkut oleh penjajah. Apapun pendapat mereka, tujuan mereka adalah sama. tidak seperti orang melayu, walaupun pangkatnya setaraf ulamak, tetapi demi politik mereka sanggup untuk bergaduh sesama. bukan setakat bergaduh sesama, mereka ajak pengikut mereka bergaduh sama.

Bangsa yang diangkut ini, hanya untuk bertujuan untuk menjahanamkan perpaduan islam sesama kita, kalau kita lemah senanglah mereka memijak kepala.

Cuba fikir dan renungkan.

1 ulasan:

  1. Inilah liciknya politik Cina. Parti berbeza tapi perjuangan tetap sama. MCA boleh masuk makan kedai DAP. GERAKAN boleh masuk minum kedai MCA. Kenduri kahwin, sakit mati, mereka tak kira parti. Persatuan (NGO) mereka tak kira parti. Pakatan penduduk, Bomba Sukarela, Badan Kebajikan, SRKJC mereka tak ambil kira bab parti.

    Inilah yang dikatakan Cina, tidur lain-lain bantal, mimpi tetap sama.

    Yang tidur sebantal, selimut segebar, bergelumbang sekelambu, bergomol sekatil, bermandi sepancur, tapi mimpi lain-lain ialah.....?

    BalasPadam