Utusan Online Headline Animator

Sabtu, 13 Jun 2009

Pada Hari Ini

Pada hari ini, Demi undi masyarakat cina, Brother Anuar Bin Ibrahim (BABI) hari ini sanggup untuk melukakan hati penjuang-pejuang negara. Pejuang ini sanggup untuk mengadaikan nyawa mereka demi untuk negara tercinta. Dalam menghadapi pemberontakan komunis di Tanah Melayu, ramai tenaga anak-anak melayu telah terkorban dan dengan merekalah BABI ini dapat hidup dengan aman dan damai di negara ini dan menjadi kaya raya.

Pada hari ini juga bekas ahli UMNO yang terlibat dalam politik wang telah diterima oleh PKR yang kononnya untuk menegakkan hak asasi dan membebaskan badan kehakiman. Manusia Zaid Ibrahim inilah yang telah menggunakan wang kerajaan dengan memberikan wang kepada hakim yang dipecat tanpa alasan yang munasabah.

Pada hari ini juga, Mufti perak telah bersetuju dengan usul yang telah diterima pada persidangan agung PAS mengenai SIS. Saya juga bersetuju dengan cadangan mufti ini agar Majlis Fatwa menyiasat SIS, Di sini juga saya rasa, wajar Majlis Fatwa menyiasat juga mengenai Amanat Hadi yang telah mengkafirkan orang UMNO, walaupun perkara ini telah lama berlaku, namun fatwa itu tetap akan menjadi satu yang akademik. Saya bimbang satu hari nanti jaka pas memerentah Malaysia, Majlis Fatwa pada masa itu akan melaksanakan Fatwa itu. Sebagai contoh sebelum Tun Mahathir menjadi PM buku 'Malay Delima' telah diharamkan, semasa Tun menjadi PM buku tersebut telah ditarik balik pengharamannya. Saya bimbang, tentang Amanat Hadi akan menjadi akademik jika Pas memerentah Malaysia.

2 ulasan:

  1. Anwar ... pengkhianat bangsa! sebab nak sokongan kaum lain ~ sanggup melupakan sengsara atok nenek beliau dahulu! bangang!!!

    BalasPadam
  2. Bloggers di wilayah utara akan mengadakan sesi perjumpaan kali ke 2 dalam masa yang terdekat. Ramai bloggers utara yang telah mengesahkan kehadirannya seperti "Depakata", "RamliDAP" dan sebagainya. Butirannya adalah seperti yang berikut:

    Tarikh : 4hb Julai 2009 (sabtu).
    Lokasi : Sg. Petani Inn.
    Masa : 8.30 malam.

    Kepada sesiapa yg berminat sila "book kerusi" anda di bloggersutaraunion@yahoo.com sebelum 3hb Julai 2009. Terima kasih.

    BalasPadam