Utusan Online Headline Animator

Sabtu, 4 Julai 2009

MASALAH RAKYAT

"Apa lagi yang boleh dilakukan oleh kerajaan negeri? Hanya dua cara itu sahaja dan seperti penduduk Kampung Buah Pala, kerajaan negeri juga menjadi mangsa dalam kes ini kerana bukan kita yang mulakan isu itu. Jadi, jangan salahkan kerajaan negeri," kata CM Lim Guan Eng.






DAP kata dia berjuang untuk semua kaum tapi kali ni nampak sengaja nak cetuskan isu perkauman sebab Menteri Besar, Setiausaha Kerajaan dan majlis bandaraya pun tak pernah tau pasal perkara ini, tiba-tiba dia orang (merujuk Pengerusi DAP Kedah/Perlis Thomas Su Keng Siong) boleh tau," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini. - MB Kedah.





Komen untuk dua Kepala Negeri, Untuk Guan Eng, dulu berjaji mahu menjadi harun alrashid. Tapi baru kena kes Kg. buah pala, lari sembunyi. Kalau harun al rashid, selalu mengjengok rakyat dalam kesusahan. Jangan salahkan kerajaan dahulu untuk melepaskan kesalahan diri sendiri. Kalau perangai macam ni tak payahlah nak jadi kerajaan, kerana tidak pandai untuk menyelesaikan masalah rakyat. Kalau tersepit nak salahkan kerajaan sebelum ni. Saya nasihatkan Lim Guan Eng letak jawatan sahajalah kerana tak pandai untuk menyelesaikan masalah rakyat.


Mengenai kes pusat sembelihan baki kg. berjaya, tindakkan MBAS adalah langkah tepat bahawa undang-undang tidak akan kenal parti politik. DAP yang selama ini sungguh pandai bermain undang-undang mahu mencabul undang-undang demi babi. Kes kg berjaya ini bukan perkara baru, memang sudah lama. Boleh rujuk dengan ahli-ahli majlis bandaraya yang lama.

Sedarlah bangsa yang diangkut oleh penjajah, bahawa negara ini ada undang-undang, tak payahlah untuk keras kepala.


KEPADA UMAT ISLAM/MELAYU BERSATULAH UNTUK MENENTANG DAKYAH BANGSA YANG DIANGKUT INI. KERANA BANGSA YANG DIANGKUT INI TELAH BANYAK MENYUSAHKAN BANGSA KITA SELAMA INI.

2 ulasan:

  1. Membangkang memenag senang. Buka mulut sikit lepas tu tegur sajalah..Kaki seluar pendek seinci pun Kerajaan dulu juga disalahkan. Konon untuk tunjuk PR ni tak rasuah, buat anugerah. Cover story besar-besaran. Juah!!Sekarang, bila timbul isu nie, pandai juga lari. Belajar dari DSAI ler tu. Tok guru lagi pandai..gheja lari pi ke pihak asing saja.

    BalasPadam
  2. Terima kasih CCZ kerana memberi komen.

    Cuba kita renungkan, apa yang PAS buat di kedah, mereka cuma pandai untuk merasmikan projek-projek yang telah dirancang oleh BN dahulu.

    BalasPadam