Utusan Online Headline Animator

Ahad, 17 Mei 2009

JAHIL DEMOKRASI

Laporan media hari ini menyatakan bahawa Naib Presiden Pas Dato' Husam Musa ingin menemui Tengku Razaleigh Hamzah, Dato' Seri Cua Soi Lek dan Pemimpin Gerakan dalam menangani isu kemelut politik Di Perak atas kapasiti peribadi. dan mursidul am pas menyatakan tidak perlu mengadakan perbincangan dengan BN.

Penemuan ini adalah untuk menyelesaikan kemelut politik di perak supaya mereka ini mendesak PM untuk membubarkan DUN Perak. beberapa persoalan yang boleh ditimbulkan dengan pertemuan ini.

1. Adakah YB Husam tidak faham demokrasi di Perak. Bahawa Dato' Seri Najib tidak mempunyai kuasa untuk membubarkan DUN Perak. KUASA UNTUK MEMBUBARKAN DUN PERAK TERTETAK DITANGAN SULTAN PERAK ATAU TELAH GENAP 5 TAHUN ADUN PERAK.
2. Adakah ingin memcari publisiti murahan sebelum pemilihan PAS.
3. Adakah ingin membela pembelot Negara ISLAM (nizar) supaya dijahanamkan oleh DAP.
4. Adakah beliau ingin memporak peranda hubungan BN.

Walau bagimana pun saya ingin tegaskan di sini, BN mempunyai mejoriti di dalam DUN Perak. terimalah hakikat yang sebenar.

Kalau nak bagi sibedebah (nizar) jadi MB tunggulah pilihanraya akan datang. itupun kalau sultan berkenan kat si penderhaka itu.

Nik Aziz adalah sejenis manusia yang tidak suka perpaduan dan suka menjadikan sesama islam bermusuhan, Islam menggalakan perbincangan untuk merungkai segala kemulut, tetapi ulama pas jelas sekali tidak menghormati undang-undang dan kuasa yang ada pada sultan. oleh kerana nizar derhaka tidak memperolehi mejoriti di DUN perak adakah ia perlu membubarkan DUN. Terimalah hakikat nik aziz oii... adakah kamu ini jenis manusia yang jahil undang-undang perlembagaan, bertaubatlah di atas segala yang kamu lakukan.

Semua yang mendesak sultan perak membubarkan dun adalah penderhaka kepada negara dan orang yang sangat jahit demokrasi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan