Utusan Online Headline Animator

Khamis, 14 Mei 2009

POLITIKUS YANG SENGAJA TAK MEMAHAMI PERLEMBAGAAN

Anwar cabar PM adakan p'raya Perak, menurut laporan Malaysiakini. Di sini saya ada beberapa persoalan untuk direnungi. Yang pertama adakah DSAI sengaja mengatakan hal ini. Kerana beliau sendiri telah ketahui bahawa KUASA untuk membubar DUN terletak di tangan SULTAN PERAK. Kedua, mengapa DSAI sanggup membuat dakyah bahawa kuasa membubar DUN tertelak di tangan DSMNTAR. Pelik sungguh dakyah ini, adakah dakyah ini sebagai untuk menutup kemaluan yang telah di alamai oleh Pakatan Pembangkang di Perak. Yang ketiga, mengapa bodoh sungguh orang yang sanggup mendengar pembohongan dan penipuan DSAI.

Bagi saya, dosa besar yang telah dilakukan oleh DSAI ialah mengajak Wakil rakyat BN melompat parti tetapi seorang pun tak lompat parti sebaliknya wakil rakyat pakatan yang melompat parti sehingga DSAI meracau dengan menyalahkan BN yang menyebabkan terjadi krisis di Perak. DSAI tidak mahu meletakkan segala Dosa-Dosa yang beliau buat di atas bahunya sendiri. Beliau meletakkan segala kekacauan itu keatas BN. Manusia jenis apakah DSAI ini. hanya menyusahkan rakyat sahaja. Terimalah segala keputusan yang telah rakyat berikan pada pilihanraya yang lalu.

kalau tergila sangat nak jadi PM, tunggulah pilihanraya yang akan datang, itupun kalau menang. kepada penyokongnya usahlah terpedaya dengan DSAI kerana beliau ingin melindungi segala dosa-dosa beliau. Beliau sanggup untuk melindungi dosa beliau dengan meletakkan kesalahan beliau di tangan orang lain.

Beliau sanggup bersekongkol dengan bangsa-bangsa yang diangkut oleh penjajah demi untuk menjahanamkan negara.

terimalah segala keputusan yang telah dibuat oleh orang yang membuat keputusan.

Diruangan ini saya ingin mencabar DSAI, agar MENCABAR SULTAN PERAK SUPAYA MEMBUBARKAN DUN PERAK. bukan mencabar Najib yang tiada kuasa untuk membubarkan DUN.

Sebenarnya DSAI bukan jahil berpolitik, tetapi sengaja untuk memporak perandakan rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan