Utusan Online Headline Animator

Khamis, 19 Mac 2009

KERAJAAN KEDAH SEJAHTERA

Musim cuti sekolah ni, banyaklah kenduri yang saya kena hadir, banyaklah kenduri yang saya hadir di Bandar Jitra, selepas makan kenduri di Jitra, isteri mengajak membeli barang-barang keperluan di PJ II. Terlihat di satu penjuru kedai tertulis perkataan ' KUPON PARKING ADA DIJUAL DISINI'.

Barulah saya sedar bahawa, di Pekan Jitra ini pun telah dikenakan perkhidmatan untuk meletak kenderaan. Tahniah dan Syabas kepada Majlis Daerah Kubang Pasu kerana telah berjaya untuk mengumpul wang dari hasil pelawat yang datang untuk mengunjungi Pekan Jitra.
Semasa kepen pilihanraya dulu banyak perkataan yang telah diutarakan oleh PAS, pilih BN barang Naik, Pilih PAS barang Turun. Di sini dan pada masa ini kita lihat hanya Kerajaan kedah telah berjaya mengurangkan cukai tanah sahaja. Semasa kempen pilihanraya dulu pun PAS telah berjanji untuk mensejahterakan rakyat kedah, tetapi Pekan Jitra yang ditadbir oleh BN tidak pernah membebankan rakyat yang datang ke Pekan ini. Nampak sungguh kerajaan yang berjanji untuk mensejahterakan rakyat ini telah berbohong rakyat kerana sanggup mengambil wang dari rakyat yang datang ke Pekan Jitra.

Perkara ini jelas sekali menunjukkan bahawa kerajaan tempatan PAS telah kemaruk dan tidak sanggup untuk membela rakyat. Sepatutnya dalam kegawatan ekonomi sekarang kerajaan tempatan tidak patut mengenakan sebarang bayaran untuk meringankan beban rakyat tetapi kerajaan PAS sanggup untuk mengambil wang rakyat untuk memenuhi impian mereka.

Alam - Mengharap Rakyat Kedah lebih sejahtera rupa-rupanya Kerajaan Kedah PAS kedah yang lebih sejahtera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan