Utusan Online Headline Animator

Ahad, 22 Mac 2009

KUASA WARTAWAN MEMENINGKAN POLITIK PEMBANGKANG

Pada masa kini, beberapa orang seleberiti Parti Keadilan Rakyat telah meletak jawatan, selepas peristiwa pilu yang menimpa 2 orang wakil PKR di perak, PKR amat berhati-hati mengawal anggotanya agar tidak meletakkan jawatan sebarangan. Anggotanya yang terlibat untuk meletakkan jawatan telah disembunyikan ataupun menghilangkan diri entah ke mana? Timbul satu persoalan di sini, mengapakah kenyataan perletakkan jawatan tidak dilakukan sendiri oleh tuan empunya tubuh yang meletak jawatan. adakah tuan empunya tubuh takut kepada soalan-soalan wartawan yang akan diajukan.?
Selepas peristiwa Perak, peristiwa Bikit Selambau, di mana V Arumugam sekarang, mengapa hanya Anuar sahaja yang memberitahu kepada rakyat mengenai nasib wakil rakyat ini. Adakah wakil rakyat yang bertanding ini menggunakan duit hasil daripada Anuar Ibrahim dan mesti patuh segala apa yang anuar kata. Dari mana anuar dapat duit untuk menaja ramai wakil rakyat PKR. mungkinkah ada agen-agen CIA yang terlibat dalam membekalkan wang kepada Anuar.

Selepas itu, Isu beralih kepada bukit lanjan, fasal foto YB Eli, Polis sedang cari Hilmi, adakah Anuar juga yang telah menyembunyikan Hilmi. Dalam kes ini, YB Eli sempat juga bertemu wartawan tetapi tidak dibenarkan bersoal jawab, takut wartawan bertanya benda yang bukan-bukan. (PKR sekarang ini cukup takut kepada wartawan yang melaporkan kebenaran)
Kes yang terbaru, sama Kes TKM Pulau Pinang, telah menghilangkan diri dari wartawan, Saya rasa nasib TKM Pulau Pinang ini sama dengan nasib Aru. Tunggu kes bagi senyap dulu baru keluar. Licik sungguh mainan anuar ini. Orang macam ini patut tinggal dalam ISA seumur hidup.

Kita tunggu dan lihat akan kekuasaan Allah. Setiap pembuatan mesti ada balasan.

Alasan yang diberi oleh Anuar, bahawa perletakkan jawatan itu disebabkan fairus akan melanjutkan pelajaran. Berbohong kepada budak tadika bolehlah!!

Bagi orang yang berakal waras, tidaklah payah menyatakan alasan sedemikian, nyatakan alasan lain yang boleh diterima.
Menjadi wakil rakyat, menjadi Timbalan Ketua Menteri, adalah satu amanah yang tinggi diberikan oleh Rakyat tangguhkan dulu hasrat melanjutkan pelajaran lepas empat tahun lagi jangan bertanding, menuntutlah ilmu sepuas-puasnya....

Apa yang penting, rakyat hanya ingin melihat segala kebenaran yang dilakukan oleh pemimpin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan