Utusan Online Headline Animator

Ahad, 8 Mac 2009

PPSMI AGENDA POLITIK

Sudah seminggu saya tidak membuka internet dan menulis membaca blog disebabkan kesibukan tugas yang perlu dilaksanakan dengan segera. Bila membuka blog pada minggu ini, banyak memperkatakan tentang PPMSI. Perarakan 100K ke istana negara adalah satu perarakan membuang masa dan merugikan duit rakyat dimana kerajaan telah membelanjakan banyak duit untuk menempatkan anggota keselamatan untuk mengawal samseng-samseng dari parti pembangkang.

Isu ini patut diselesaikan secara ilmiah, isu ini tidak sepatutnya diselesaikan dengan kaedah jalanan. Isu ini sepatutnya diperbincangkan dalam majlis PIBG kerana kedua dua golongan ini yang terlibat dalam isu ini. Ibu bapa yang membekalkan anak-anak ke sekolah manakala guru-guru pula sebagai orang yang melaksanakan PPMSI ini.

Janganlah menangguk di air keruh, kerana PPMSI ini banyak membawa kebaikan dari keburukan.

Marilah kita menggunakan wadah perjuangan yang betul untuk memperjuangkan isu PPMSI ini. Parti politik hanya akan menggunakan kesempatan sahaja sekiranya akan menggungtungkan mereka. Parti politik hanya memikirkan keuntungan sahaja dalam memperjuangkan sebarang isu. Walaupun benda yang dianggap tidak baik sekiranya menyebelahi kepentingan mereka akan dikatakan betul dan akan menyalahi orang lain. Contohnya isu Elizebert wong yang telah mengaku fotonya yang dalam keadaan tidak senonoh, telah menyalahkan orang lain dalam hal ini. Parti politik seperti ini akan merosakkan negara yang kita cintai ini.

Kembali kepada isu ini, saya igin mencadangkan agar Persatuan Ibu Bapa dan Guru seluruh negara berbahas dengan nada ilmiah dan dengan baik dan bermuhasabah diri tentang kelemahan anak-anak bangsa kita. perlukah kita melaksanakan program ini.

Persatuan Ibu Bapa dan Guru yang telah mengadakan mesyuarat agung boleh memanggil Mesyuarat Agung PIBG tergempar/khas untuk membincangkan isu ini. Biarlah mesyuarat PIBG yang dijalakankan tidak dipengaruhi oleh mana-mana parti politik yang akan merosakkan bangsa dan negara.

ALAM - tiada anak yang terlibat dalam PPMSI sama juga dengan Hasan Ahmad dan Samad Said.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan