Utusan Online Headline Animator

Khamis, 12 Mac 2009

POLITIK TERSEPIT


Sidang DUN Selangor, hari ini telah mengungkit tentang perbelanjaan Bekas MB Selangor dan salah guna kenderaan kenderaan rasmi oleh isteri beliau.
Kisah pendedahan ini, bertujuan untuk memalukan Dr. Khir dan juga untuk membalas demdam dengan tindakan Dr. Khir yang telah mendedahkan tentang salah guna Tan Sri Khalid yang sedang disiasat oleh SPRM. Pendedahan ini juga bertujuan untuk menutup kes-kes penyalah gunaan kuasa yang telah dilakukan oleh Tan Sri Khalid.
Pada pandangan penyokong Pakatan Rakyat mereka telah berpuas hati dengan pendedahan dan berkata padam muka Dr. Khir. manakala penyokong UMNO pendedahan ini dianggap perkara biasa dan merasakan serah kepada SPRM dan agensi berkaitan untuk mengambil tindakan. Penyokong UMNO tidak merasa apa-apa tentang pendedahan ini.
Selain daripada itu penubuhan jawatankuasa SELECT (ditubuhkan oleh DUN Selangor) yang diakui tidak mempunyai keadilan untuk membicarakan sesuatu kes kerana keanggotaannya terdiri dari orang yang bertujuan untuk membalas dendam dengan Dr. Khir.

Dalam kes ini, saya berpendapat Tan Sri Khalid dalam keadaan tersepi dan ingin mengajak Dato'Seri Dr. Khir Toyo terjebak sama dalam isu rasuah.

Alam - adakah kedua-dua tokoh ini akan dijatuhkan hukuman kerana rasuah, sekiranya keadaan ini berlaku, sejarah negeri selangor akan berulang dan tercatat 3 orang MB telah bersalah rasuah di negeri maju.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan