Utusan Online Headline Animator

Rabu, 18 Februari 2009

MEDIA ATAU ELEZABERT WONG YANG MERUNTUHKAN NEGARA?

Apabila mencerita tentang kebaikan, tidak siapa pun yang akan memuji dan mudah untuk dilupai atau dihargai. Begitulah yang berlaku kepada media-media arus perdana. Bila media melaksanakan satu tanggung jawabnya dengan jujur dan iklas untuk memberi maklumat yang tepat kepada rakyat. Media pula telah dianggap bersalah.

Menurut MP Titiwangsa : "Di sini saya salahkan media, jika ini tanggungjawab media, saya rasa media mahu meruntuhkan negara bukan membangunkannya.
"Anda semua sebagai sebahagian daripada pengamal media perlu berasa malu kerana dalam keadaan negara berdepan dengan krisis, kita menambah satu lagi krisis yang tidak sepatutnya berlaku," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini. - Utusan Malaysia.

Mengapakah Media pula yang dipersalahkan, adakah laporan ini palsu?

Marilah kita berfikir dengan akal yang waras, dalam soal meruntuhkan negara. Apakah salah media melaporkan segala kemungkaran yang telah dilakukan oleh peminpin yang tidak baik/tidak bermoral boleh meruntuhkan negara.

Negara Malaysia boleh runtuh dengan adanya pemimpin-peminpin yang tidak bermoral sepert YB Elizabert ini.

Janganlah menyalahkan sesiapa, orang yang patut disalahkan dalam hal ini sebenarnya dia sendiri (YB Elizabert Wong). Mengapa dalam tindakan sehariannya yang menyebabkan gambarnya diambil.

Saya berharap MP Titiwangsa ini harus sedar, janganlah mempertahankan kemungkaran. Kemungkaranlah yang akan meruntuhkan negara bukan media.

Alam - Sanggupkah pengundi Bukit Lanjan ber" YB" kan orang yang tidak bermoral.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan