Utusan Online Headline Animator

Rabu, 18 Februari 2009

ULAMAK POLITIK KENA NASIHAT

Hari ini, Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya bersuara dengan menasihat Tuan Guru Nik Aziz.

Saya sama berpendapat dengan pengurusi SPR, jangan banyak prasangka buruk, bertenang mungkin ada hikmahnya.



Tok Guru nik aziz patut mempelajari, atau melanjutkan lagi pelajaran ke peringkat Phd. semoga segala prasangka buruk tidak terdapat dalam hati tok guru.



Kalau tok guru dapat Phd, kena panggil Dato' Seri Tuan Guru Dr. Nik Aziz Nik Mat.



Semalam saya menunggu, pandangan Tok Guru ini memberi komen tentang YB Eli Wong dan hari ini beliau enggan komen. Mengapa Tok Guru takut hendak komen? Mungkin nak menjaga hati Brother Anuar Bin Ibrahim. Takut Brother Anuar berkecil ini. Sikiranya perkara ini terjadi kepada wakil rakyat BN. Nescaya tindakanya di sebaliknya. sekarang ketahuilah rakyat malaysia bahawa ulamak yang mengaku tok guru ini adalah ulamak yang meminpin manusia ke jalan kedurjanaan.

Tahniah!! YB Brahim Ali, kenyataannya adalah bebas dan benar.

Hari ini ada dua kes yang melibatkan moral dua tokoh politik. seorang di Malaysia dan seorang lagi di Jepun. Yang di Jepun telah letak jawatan dan yang di Malaysia pun letak jawatan tapi ada ulamak tidak berani mengeluarkan kenyataan, kerana ulamak ini, ulamak yang mementingkan kepentingan diri.

Marilah kita berfikir dengan akal yang sewaras, akal yang telah dianugerahi oleh Allah kepada kita. Orang seperti YB Eli ini, melakukan kemungkaran, orang lain yang difitnah, kononnya konpirasi dan lainlain tuduhan terhadap UMNO.

Mulai saat ini, saya berharap UMNO akan menggunakan saluran undang-undang terhadap orang-orang yang selalu membuat tuduhan terhadap UMNO, Jangan dibiarkan UMNO dihina.

Tindakan segera perlu diambil untuk megelakkan dakyah jahat pembangkang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan