Utusan Online Headline Animator

Sabtu, 28 Februari 2009

SIVAKUMAR CIPTA HAL LAGI

Hari ini media, melaporkan bahawa speaker DUN perak akan memanggil sidang DUN pada 3 mac 2009 dengan menghalang semua adun yang digantung dan dipecat olehnya dari menghadiri sidang DUN.
Persidangan ini belum mendapat restu Paduka Seri Sultan Perak, hanya mendapat restu ngeh dan kroninya sahaja.
Beliau telah menggunakan kuasanya sendiri dengan menghalang MB Zamry dan EXCOnya mnghadiri walaupun penggantungannya belum mendapat pengesahan dari DUN perak.
Keadaan ini mungkin akan menimbulkan keadaan di perak akan menjadi kacau bilau, inilah saat yang dikehendaki oleh bangsa-bangsa yang diangkut oleh penjajah yang membuatkan bumi perak pada masa kini akan menjadi huru hara. Sush utuk meramalkan, apa yang akan berlaku ialah keadaan tidak baik yang akan terjadi diperak.

Menyedari hakikat ini, saya merayu kepada Menteri Dalam Negeri supaya sivakumar dikenakan tahanan dalam negeri (ISA) supaya keadaan diperak akan menjadi stabil. tindakan tahanan ISA ini amat baik dikenakan kepada sivakumar supaya rakyat akan tahu pencipta kerosakan terhadap negeri perak dapat dibenteraskan demi rakyat negeri perak yang cintakan keamanan.

Bertindaklah dengan segera, wahai Menteri dalam Negeri terhadap penderhaka kepada sultan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan